دانلود کتاب مرجع کامل LOGO





کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی PLC نقش بسیار مهمی در اتوماسیون صنایع بر عهده دارند و در اکثر مراکز صنعتی جدید ، از آنها استفاده می شود و امروزه در کارخانجات صنعتی PLC ها جایگزین بسیار مناسبی برای مدارات رله کنتاکتوری گردیده اند. به کارگیری PLC ها در اکثر پروژه های صنعتی همانند دستگاههای تزریق، کوره ها، دستگاه های چاپ، سیستمهای بالابرو ... نمونه هایی از کاربرد و ضرورت آشنایی با این سیستمها می باشد.

سرفصل های مرجع کامل LOGO :

    آشنایی با مدارات فرمان کنتاکتوری
    سنسور وانواع کاربردهای آن
    کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر
    سخت افزار LOGO
    آشنایی با نرم افزار LOGO
    آشنایی با دستورات LOGO
    برنامه نویسی بر روی LOGO
    مثالهای کاربردی LOGO در صنعت

دانلود استاندارد آموزشی برق صنعتی و PLCو تابلوسازبرق صنعتی




دانلود:استاندارد آموزشی تابلوساز برق صنعتی_ PLC_ تابلوساز برق صنعتی

دانلود کتاب نقشه کشی برق ساختمان



نام کتاب: نقشه کشی برق ساختمان
نویسنده: رضا ترابی اصفهانی
تعداد صفحات: 41
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
در کتاب آماده شده همانطور که از نامش پیداست به طور خلاصه با کمک نقشه های طراحی شده با نرم افزار اتوکد، با نقشه سیستم برق بخشهای مختلف ساختمان آشنا خواهید شد

مقاله برق کشی ساختمان




مقدّمه

ابتدا به بررسی حفاظت ایمنی درکارگاه برق ونکات ایمنی درکارگاه برق ومعرفی وسایل مورد نیازو...وبعدهم به اموزش اتصاشل مدارات الکتریکی ومعرفی مدارات الکتریکی می پردازیم.(کلیه نقشه مدارات دراخر)

فصل اوٌل

((حفاظت وایمنی درکارگاه برق))

یک برقکارهنگام انجام کاردرسیاری ازوضعیت وموقعیت خطرناک قرارمی گیرد.مقداری ازاین وضعیتها درصورت مهارت ورعایت نکات ایمنی توسط شخص برقکاررفع ومقداری نیزبارعایت نکات ایمنی درمدارات دستگاه ها مرتفع می گرددبه منظورافزایش ایمنی وحفاظت اشخاص درمقابل برق کرفتگی از روشهای مختلفی استفاده می شود که عبارتنداز:‏


ادامه مطلب ...

آشنایی با رشته مهندسی برق




هدف

یکی از بهترین تعریف هایی که از مهندسی برق شده است، این است که محور اصلی فعالیت های مهندسی برق، تبدیل یک سیگنال به سیگنال دیگر است. که البته این سیگنال ممکن است شکل موج ولتاژ یا شکل موج جریان و یا ترکیب دیجیتالی یک بخش از اطلاعات باشد.

مهندسی برق دارای چهار گرایش است که در زیر بطور اجمالی به بررسی آنها می پردازیم و در قسمت معرفی گرایشها به تفصیل در مورد هر کدام صحبت خواهم کرد.

مهندسی برق- الکترونیک:

الکترونیک علمی است که به بررسی حرکت الکترون در دوره گاز، خلاء و یا نیمه رسانا و اثرات و کاربردهای آن می پردازد. با توجه به این تعریف، مهندس الکترونیک در زمینه ساخت قطعات الکترونیک و کاربرد آن در مدارها، فعالیت می کند. به عبارت دیگر، زمینه فعالیت مهندسی الکترونیک را می توان به دو شاخه اصلی "ساخت قطعه و کاربرد مداری قطعه" و "طراحی مدار" تقسیم کرد.

مهندسی برق- مخابرات:

مخابرات، گرایشی از مهندسی برق است که در حوزه ارسال و دریافت اطلاعات فعالیت می کند. مهندسی مخابرات با ارائه نظریه ها و مبانی لازم جهت ایجاد ارتباط بین دو یا چند کاربر، انجام عملی فرایندها را به طور بهینه ممکن می سازد. پس هدف از مهندسی مخابرات، پرورش متخصصان در چهار زمینه اصلی این گرایش است شامل فرستنده، مرحله میانی، گیرنده و گسترش شبکه که گستره هر کدام عبارتند از:

ادامه مطلب ...